Paratiisilintu vaahtokarkissa

Viimeistelin viime vuonna aloittamani sukat, joista tuli ehkä makeimman väriset, mitä olen koskaan tehnyt. Minulla oli aikomus lahjoittaa nämä eräälle työkaverille, joka pitää väreistä, mutta näistä mahtoi tulla hänelle kuitenkin liian pienet.
Kaivelin kaapista kaksi väriä, joita tuskin uskalsin ajetella laittavani yhteen. Mutta laitoin kuitenkin. Tasaraidallinen lanka on Novita 7 Veljestä Raita Vaahtokarkki ja moniraitainen on Adlibris Socki Bird of paradise.
Tässähän alkaa tehdä mieli pelata Räsymattobingoa, niin yllättäviä tuloksia erivärisistä langoista nytkin tulee. Mutta sitä varten pitäisi kaivella kaikki sockit ja veikat jostain nimeämättömistä laatikoista tai pussukoista... hmmm...
Laitoin sukat alkamaan identtisesti, koska halusin niistä tismalleen samanlaiset. Toisen sukan jalkapöydän kohdalla tuli tietysti lankasolmu vastaan, Adlibriksen langassa. Se sotki hieman kuviota, mutta ei häiritsevän pahasti.
Kantapään kohdalle tuli sopivasti Adlibriksen langan musta kohta, näyttää tuossa kivalta ja suunnitellulta, vaikkei näin olekaan. Mutta se yllätti ehkä eniten, kuinka vähän vihreää väriä sukkiin tuli, kerällä sitä olisi ollut enemmänkin tyrkyllä.
Löysin tänään Areenasta vuonna 1995 (!) valmistuneen Ylpeys ja ennakkoluulo -sarjan, perustuen Jane Austenin kirjaan. Olen katsonut sen tietysti aikoinaan, mutta siitä on niin kauan aikaa, että hyvinkin tuorein silmin saa katsella. Ja olen varmasti lukenut joskus myös kirjan. Olen aivan koukussa. Onneksi kuudesta osasta on vielä usea katsomatta, pitäisi vain äkkiä kehitellä joku uusi telkkuneule käsiä heiluttelemaan.

Malli: Miehen joustava räsärisukka, 52 silmukalla, omasta päästä
Lanka: Novita 7 Veljestä Raita, Vaahtokarkki (847) & Adlibris Socki, Bird of paradise (B045)
Puikot: 3 1/2
Langankulutus: 116 g

3 kommenttia:

Kiitos kommentista. Kommentti julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
(Olen alkanut saada mainosspämmiä, joten jouduin ottamaan kommentin tarkastuksen käyttöön.)