Mitä värejä Alfama-laukkuun?

Perhe on nyt vähän hajallaan: Yksi Poikanen lähti suorittamaan inttiä, mikä on ollut minulle tunteita riepotteleva kokemus. Kovasti on ollut ikävä ja kaihoisa mieli päällä. Onneksi pian on tutustumispäivä, niin pääsen katsomaan, millaisen mesta se intti on, ja miten Poikanen siellä pärjäilee. No, tiedänhän minä, että varmasti pärjäilee, mutta en tiennytkään, miltä Poikasen pesästä lentäminen tuntuu. Mies lähti puolestaan Tytön kanssa minilomalle Pärnuun. Sieltä tulee ihania rantsu- ja Pärnu-talokuvia. Lämmittää sydäntä, että nämä kaksi eniten Pärnu-rakkautta tuntevat ovat siellä yhdessä lomailemassa. Minä, Muffi ja yksi Poikanen jäimme pitämään kotia pystyssä. Mies sanoi lähtiessään, että minun pitäisi sillä välin järjestellä vähän näitä minun tavaroitani aka lankojani, että hän pääsee tekemään huoneeseen kattopanelointia. Ja, mitä siis teen, kun mister Kontrolli poistuu: Olen neulonut, istunut koneella ja neulonut, tehnyt ruokaa mahdollisimman vähin ponnistuksin, ja neulonut lisää, rapsutellut Muffia, käynyt Muffin kanssa lenkillä, sekä hypistellyt ja kastellut kukkasia. Siinä se, siinä kaikki, mitä olen tehnyt. Ja tietysti nukkunut vähän ym. pakollista. 

Ja, tietysti olen vähän "järjestellyt" näitä minun lankojani. Nimittäin valkannut värejä yhdestä laatikosta, ja toisestakin. Levittänyt kerät pöydälle. Miettinyt pääni puhki, mitä värejä käyttäisin, mitä yhdistelisin toisiinsa. Ja lopuksi laitoin kerät kolmanteen laatikkoon. Miksi moinen ponnistelu, kerien järjestelyn suhteen? No, Puikoillakin esitteli blogissaan upeaa virkattua Alfama-laukkuaan. Ja muistin, että oma Alfama-laukkuni on edelleen aloittamatta, ja nyt olisi korkea aika sen jo päästä koukulle. Mutta värit, mitkä värit, siinäpä vasta pulma. 






Aloitin myös Novita Mica-KAL puseron. Minulla on lankana tässä Novita Rose ja puikot 4.5. Olen neulonut nyt 1. pätkän tästä puserosta, ja purkanutkin yhden kötöstyksen: Menin selän korotuksissa niin sekaisin, etten enää tiennyt missä kohtaa ohjetta olen menossa. Ja miksi varten selän korotuksia ylipäätään teen: haluanko, onko pakko, voinko päästä helpommalla? Tai oikeastaan en purkanut, vaan heitin koko muutaman rivin aloituksen roskapönttöön. Tämä tekele on nyt tehty ilman selän korotuksia. Mutta epäilyttää vielä, että olenko tehnyt aloitusreunan ja ensimmäiset kerrokset liian löysällä, ihan kamalasti rullautuu reuna. On toki oikeaa neuletta, ja reunassa ei ole mitään resoria tms. joten rullautuuhan se ihan luonnostaan. Vaan pitäisikö purkaa, vai kehitellä tuohon mahdollisesti lopuksi joku virkattu reuna..? Taidan jatkaa vain eteenpäin, katsotaan, mitä tästä tulee, jos tulee mitään paitaa ensinkään. Onneksi on vanhaa Rose-lankaa runsaasti,voi neuloa ja täyttää sillä roskapöntöt.

13 kommenttia:

  1. Ihania herkkuvärejä valittavissa laukkuun. Eihän noista osaa päättää ja valita. Mä tekisin ehkä hempeän version.

    Ai niin se Mica-kal. Katsoin ohjetta ja siinä olikin lyhennettyjä kerroksia ja ne eivät ole itselle vielä niin tuttuja että osaisin tehdä siistit niin täytyy miettiä, osallistunko, toki aina voisi soveltaa, mutta se lankakin, onnistuisikohan jollain jota löytyisi kotoa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kasasta löytyi lopulta oikeat kerät laukkuun, on mukava kesäprojekti! Pusero laahaa mulla nyt jälkijunassa, selän korotukset skippasin...

      Poista
    2. Ja toivottavasti varastoistasi löytyy sopiva lanka Micaan, jos alat sitä tekemään.

      Poista
  2. Ihana värikimara lankaa, noista neuloo vaikka sun mitä.
    Joskus joku neulomustyö haraa vastaan, ei ala onnistua sitten millään.
    Joskus olen purkanut neulomuksen niin monta kertaa, että vaalea lanka alkaa näyttää tummalta.
    Kyllä sinä ne langat saat villapuseroksi, neulot omalla kokemuksella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katsotaan, miten käy, jos ei ala lähtemään tuolla langalla, niin sitten tiputan puikot, ja teen jotain muuta. Minulla ei riitä kärsivällisyys purkaa kuin kerran, josko sitäkään, max kaksi :D Olet selkeästi minua sinnikkäämpi <3

      Poista
  3. Oi ihanuus mikä määrä ihania lankoja.
    Mukavaa alkavaa viikonloppua

    VastaaPoista
  4. Ihana, kun langoissa on vyötteet tallella. Miksei kaikki säilytä tietoja lankojen mukana? --- eipä taida minullakaan olla kaikissa --- Hieno haastattelu tuolla edellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pyrin pitämään vyötteet tallessa, joistakin on tosin kadonnut matkan varrella. Kerä kun käy pieneksi, niin se vyöte lipsahtaa irti. Ja sitten se on menoa... ellei teippaa vyötettä pienemmäksi (harvemmin tulee teippailtua).

      Poista
  5. Alfama-laukkuun on monta vaihtoehtoa: Niin kuin Maarit tuossa yllä kirjoitti, voi tehdä hempeän ratkaisun ja valita samaa sävyä olevia lankoja. Minun kirjavassa laukussani valitsin värit periaatteella joka toinen vaalea, joka toinen tumma. Kaikki viisi palaa ovat erilaisia, tai samoja värejä, mutta eri järjestyksessä. Viimeisen kerroksen tein kaikkiin paloihin samalla viininpunaisella ja vielä yhden kiinteäsilmukkakerroksen mustalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä päädyin virkkaamaan 12 värillä/pala. Eka, kolmas ja viimeinen väri ovat aina samalla paikallaan, muut värit vaihtelevat paikkoja. Jännää, miten erinäköisiä paloista tulee, kun värien järjestykset muuttuvat. Koukuttavaa.

      Poista
    2. Tuo joka toinen tumma, joka toinen vaalea on kyllä myös oiva kikka saada värit nousemaan. Ja sen kyllä huomasi sinun laukustasi, tuli tosi kiva!

      Poista
  6. Ihanaa, että sinulla on tilaa toimia ja mietiskellä ihan rauhassa. Luovuus saa ruokaa ja siitähän seuraa vaikka mitä! 🌼

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Kommentti julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
(Olen alkanut saada mainosspämmiä, joten jouduin ottamaan kommentin tarkastuksen käyttöön.)

Räsäribingo 2