Ihan oikeat Räsärit

Huoneen nurkkaan on jotenkin salaperäisesti syntynyt aikamoinen lankakasa, aivan kuin joku pesä. Siellä asustaa varmaankin lankakeiju tai -velho, vaikka mitään näköhavaintoa ei olekaan. Ja tuo salaperäinen olio joskus kuiskuttelee, että otappas tämä kerä ja tuo ja vielä tämä! Ja mene ja puikottele niistä sukat!
Ai, että! Nyt osasi keiju valita värit niin nappiin, ettei paremmin enää voisikaan! Laittaisin nämä sukat aivan heti jalkaan, elleivät olisi minulle liian pienet!
On tapahtunut jotain käsittämättömän outoa, sillä perussukkareseptini tuottaa minulle nyt jatkuvasti liian pieniä sukkia, jalkaterän pituus on lyheyempi kuin ennen. Ja tämä muutos on todellakin sukissa, olen sen mitannut, oma jalkateräni ei (luojan kiitos) ole tästä pidentynyt. En keksi muuta syytä kuin sen, että olen alkanut tikutella tiheämpää. Se ei ole mikään huono asia sukassa, kestää paremmin. Mutta, mutta: Seuraavassa parissa pitää tuunata perussukkaresepti uusiksi.
Malli: Oma perussukka
Lanka: Novita Polkka 835, Raita 863, Unicolor 522
Puikot: KnitPro Zing 3 1/2
Langankulutus: 97 g
Täsmäsin raitalangan molempiin sukkiin. Polkan laitoin alkamaan samalla värillä ja ajattelin hetken, että josko olisi sekin mennyt nappiin, mutta sehän lähtikin parin raidan jälkeen elämään omaa elämäänsä, ihan kivasti tosin :)

8 kommenttia:

  1. Minä olen huomannut tuon saman asian eikä minunkaan jalat ole kasvaneet vaan langat ovat ohentuneet ja joutuu ohuemmilla puikoilla neulomaan. Kauniit sukat tuli silti sinulle :) t.Tupsu

    VastaaPoista
  2. Kauniit sukat ja ihanaa tuo lanka.

    Huomaathan, että aloitin musiikkihaasteen uudestaan
    https://enkulinkasityot.blogspot.fi/2017/08/musiikkihaaste.html

    VastaaPoista
  3. Hei, ehkä tyhmä kysymys mutta jos villasukkaan tekkee tuon pelkkää oikeaa varren tuolla raidoitus tekniikalla, onko silmukka määrä sama kuin normi 2o, 2n varressa?
    Ihanat sukat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole tyhmä kysymys ollenkaan. Itse inhoan niin paljon joustinneuleen neulomista, että teen joskus sukanvarteenkin ainaoikein reunuksen. Mutta palatakseni kysymykseesi: 2o2n on siitä hyvä, että sehän joustaa hyvin ja antaa anteeksi sen, jos on rimpulakintut tai enempi muotoa jaloissa. Sileä ei niin paljon anna anteeksi. Mutta ihan normisilmukkamäärällä olen tehnyt. Se normi mulla 44 veikanvahvuisesta. Ja mulla on kapea nilkka ja pohje normaalia kapeampi. Hyvin on pysynyt jaloissa 😊

      Poista

Kiitos kommentista. Kommentti julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
(Olen alkanut saada mainosspämmiä, joten jouduin ottamaan kommentin tarkastuksen käyttöön.)