Kehäkukkalapaset

Koska kerran muutkin, niin olihan minunkin neulottava ne, nimittäin Niina Laitisen suunnittelemat Kehäkukkalapaset, joiden ohjetta julkaistiin pätkittäin Taito Etelä-Pohjanmaan järjestämässä FB-KAL:ssa. Ohjeen lanka olisi ollut Taito E-P:n SeVilla, mutta minulla ei ollut sitä varastossa, enkä jaksanut alkaa hommailemaan, joten kaivelin esiin Novita Nordic Woolia ja sillä mentiin.

Pohjaväri oli 100 g kerällä, jonka kerin kahdeksi pienemmäksi keräksi. Tai, jos tarkkoja ollaan, niin Pörri pyöritteli kerijän kampea ja minä syötin hänelle lankaa. Melko sokea olin, koska en tuolloin huomannut sävyn olevan Flow eli kerä muuttui vaaleasta tummemmaksi. Havahduin vaalea-tumma-eroon vasta sitten, kun olin neulonut molempiin lapasiin varret ja asettelin ne pöydälle vierekkäin.  


Toinen tiukka paikka tuli kuvion lähentyessä loppuaan ja sormia oli vielä pitkästi peittämättä. Lieneekö syynä pitkä ET-käsi vai eri lanka vai mikä, mutta niin se vain oli. Ei auttanut muuta kuin neuloa vähän lisää ennen kärkikavennuksia.


Joku, minä varmaan, teki myös pari muuta virhettä kämmenpuolelle, jotain omia yksittäisiä väärällä värillä neulottuja silmukoita sinne ja tänne.


Mutta, niinpä ne kuin huomaamatta valmistuivat. Ja varmasti lämmittävät käsiä.


Ai niin, peukun kohdalla iski laiskuus, enkä jaksanut tehdä sitä kirjoneuleella.

Malli: Kehäkukkalapaset by Niina Laitinen
Lanka: Novita Nordic Wool Flow (068) pohjaväri & Novita Nordic Wool (509) kuvioväri
Puikot: 3
Langankulutus: 60 g
Tästä populoitui kyllä jonkun sortin uinuneena ollut lapasenneulomisinnostus, seuraavat ovat jo tulollaan...

3 kommenttia:

  1. Kivat lapaset sait aikaan. Minäkin osallistuin tuohon KALiin. Tuntui sopivan pieneltä projektilta. Muutkin ovat sanoneet mallia lyhyeksi. Minulla on sen verran lyhyet (mutta paksut) sormet, että tuli sopiva naftit omaan käyttöön. Käytin Nalle-lankaa - käypä kurkkaamassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kävin katsomassa, aivan ihanat, punaiset, lapaset sinulla <3

      Poista
  2. Kauniit kehäkukkalapaset! Minä vasta haaveilen niiden tekoa, saa nähdä, toteutuuko se.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Kommentti julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
(Olen alkanut saada mainosspämmiä, joten jouduin ottamaan kommentin tarkastuksen käyttöön.)

Loput(tomat) lankahamstraukset