Ajattelemisen helppouden vaikeudesta.. hä?

Minulta on tiedusteltu aivan suoraan, kuinka minä, Vanuttunut Villasukka, pystyisin muka ajattelemaan saatika kirjoittamaan tietokoneella. No, kuule, minäkin mietin monesti aivan samaa, kun tapaan joitakin ihmisiä, mutta en ole niin töllerö, että menisin moista heiltä suoraan tiedustelemaan. Joku kohtuus pitää huonollakin käytöksellä olla.

Minä en todellakaan meinaa paljastaa, kuinka minä kirjoitan tänne. Siis haloo! Kohta täällä olisi koko sukkalaatikon kööri pitämässä blogia. Olisi Turkoosi Villasukka, Reikäinen Villasukka, Uni Villasukka, Jalassa Pyörivä Villasukka ja vaikka sun mitä. Kuka niitä kaikkia nyt jaksaisi edes lukea. Eihän tätäkään lue juuri muut kuin Emon Äiti ym. sukulaiset ja tuttavat, joille blogia on väkisin syötetty ja tyrkytetty. Ja minulla ei olisi enää ollenkaan koneaikaa, täällä olisi aina joku istumassa ja tuusaamassa jotakin. Ei, ei ja ei.

Joten mitäpä, jos sen sijaan, että pohditte, pystynkö minä kirjoittamaan ja ajattelemaan, koittaisitte itse ajatella jotain aivan muuta. Esimerkiksi vaikka sitä, miltä tuntuisi suudella parrakasta naista. Tai miksi mikään määrä maata ei riitä. Tai miksi aspartaami tappaa muurahaiset, mutta on ihmiselle aivan jees. Tai miksi ennen markka-aikaan huonommalla palkalla jäi hyvin säästöjä, mutta nyt vaan ei.

Mutta aina kannattaa ajatella mieluummin mukavia kuin ikäviä. Kaiku kertoi nähneensä - mutta oletteko Te koskaan nähneet vesilätäkössä sateenkaarta?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista. Kommentti julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
(Olen alkanut saada mainosspämmiä, joten jouduin ottamaan kommentin tarkastuksen käyttöön.)