Kirsikanpunaiset palmikkosukat

Tämä neulekokemus ei mennyt ihan ohjekirjan mukaan...
Ihastuin tähän Dropsin malliin: DROPS 113-31  by DROPS Design Kesän lämpimämmät varpaat... Yksinkertaiset DROPS palmikkosukat Merino Extra Fine” -langasta.
Ja koska olin juuri saanut hyppysiini 3 kerää kyseistä lankaa, niin kiireellä neulomaan... ja nyt sitten summataan tämä kokemus:
  1. Lanka: Drops Merino Extra Fine, kirsikanpunainen/17. Ihanan pehmeä villalanka, joka ei kuitenkaan tunnu ollenkaan villaiselta. Tulee mieleen ihan Novita Miami -lanka. Sukista tuli todella pehmeät, unisukkaosastoa. Minä ja Nukku-Matti tykätään.
  2. Puikot: 3 1/2 bambupuikot. Neuloin ensimmäistä kertaa bambupuikoilla. Erittäin kevyt ja miellyttävä kokemus. Tykkään!
  3. Malli: Dropsin malli, aloitin neulomaan kokoa 35/37, koska en tykkää liian leveistä sukista, jotka pyörivät jaloissa. Muutin mallia matkan varrella: Tein varresta muutamia senttejä lyhemmän kuin ohjeessa. Ja kun olin neulonut kantapään sileää nurjaa minulla jotenkin napsahti: Neulon yleensä aina kuin vain voin pyöröpuikoilla sileää oikeaa, mutta nyt neuloin pyöriönä sileää nurjaa... ja se riitti. Purin kantapään ja muutin mallia niin, että koko teräosa on sileää oikeaa, ei nurjan nurjaa eikä palmikon palmikkoa.
  4. Mallineule: palmikko. Helppo tehdä, tykkäilen paljon.
  5. Lopputulos: Sukista tuli kuitenkin aivan liian leveät. Kun voivottelin tätä Poikaselle, niin hän sanoi; "Että minusta nuo ovat tosi hienot!"
  6. Jatko: Tiedän nyt tismalleen, mikä on oikea silmukkamäärä seuraaviin sukkiin. Ohje korjattu sopivaksi minulle:)



2 kommenttia:

  1. Todella ihanat! Minä neulon vain bambupuikoilla, kun niillä on vaan niin paljon parempi neuloa. T. Tupsu

    VastaaPoista
  2. Oli kylllä kevyet ja hiljaisetkin;) Joissakin kavennuksissa, kun tuli vähän vääntöä puikkoihin, kävi mielessä, että voikohan puikko mennä katki.. mutta ei ainakaan toistaiseksi..

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Kommentti julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
(Olen alkanut saada mainosspämmiä, joten jouduin ottamaan kommentin tarkastuksen käyttöön.)