Tour-de-Sock:iin valmistautumista...

Minähän siis menin ja ilmoittauduin kyseiseen tapahtumaan, vaikken meinaa siihen varsinaisesti osallistua, siis sillä oikealla, neulo vimmatusti, tavalla. Ajattelin, että neulon jonkun/jokusen mallin, jos se välttämättä haluaa tulla neulotuksi, muutoin neulon mitä neulon eli siis lystään. Kaikkeen ei vain ole nyt aikaa, kun miehellä tuntuu olevan menossa jatkuva Tour-de-Eurooppa/Lähi-itä ja käy vain kotosalla kääntymässä ja päivittämässä kapsäkkiään. Ja minulla on sitten Tour-de-Kotityöt/Pörri/Poikaset/Piha jne. eli tätä normaalia minun arkea, jossa omaa aikaa on iltaisin, kun muut nukkuvat ja minäkin jo melkein tai ainakin pitäisi :) Ja en minä kumminkaan mikään nopeusneuloja ole vaan semmoinen omiani tuusailija ja fiilistelijä, jolla tälläkin hetkellä on suunnitteilla neljä uutta työtä, kaksi paperilla ja kaksi vielä pään syövereissä.
Mutta olen minä sen verran valmistautunut Tour-de-Sockiin, että olen tonkinut esiin kauneimmat yksiväriset tai ei-liian-raidalliset fingering-vahvuiset lankani. Että on sitten, mistä valita, jos se kaunis malli pitää koittaa hyppyyttää puikoille.
Tässä ensinnäkin Hopeasäikeen käsinvärjättyjä lankoja. Nämä värit ovat sellaisia, jotka eivät yleensä ole minua sen kummemmin huudelleet, mutta nyt jostain syystä silmä tykkäilee näistä kovasti.


Sitten vähän isompi sortimentti lankoja, joista voisi jonkinmoista sukkasta saada aikaan. Varsinkin tuo oikealla oleva Hedgehog Fibresin Pistachio haluttaisi korkata kovasti!
Puikoilla takkuilevat tällä hetkellä Fisukat, jotka ovat menossa lahjaksi, onneksi kesäkuun lopulla vasta. Toinen asia, joka on kesken, on yksien kirjoneulesukkien ohjeen väsäys, että pääsen ne viimeinkin täällä blogissa näyttämään. Toivottavasti ehdin tuota ohjetta värkätä jossain välissä, että pääsemme palaamaan tuohon tämän viikon loppupuolella.
Ja nyt oikein mukavaa kesää kaikille! Nythän se on alkanut ja tänään olikin ulkona sellainen määrä itikka- ja mäkäräystäviä, että peruutin pikaisesti takaisin sisälle. Ennen sadetta olivat erityisen kovasti tunkemassa iholle lääppimään.

8 kommenttia:

  1. Sinulla noita ihania lankoja riittää! Tuossahan onkin monta teidän perheenjäsenen mieluista lankaa. Odotan kovasti mitä noista syntyy. :) <3 t. Tupsu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä hetkellä tuntuu syntyvän vain sellaista, että illalla neulon ja seuraavana päivän puran virheitä :(

      Poista
    2. No voi itku. :( Sinä taidat olla päivän pyörityksestä väsynyt. Ota lepopäivä neulomiseen, niin jospa sitten jaksaa paremmin ja onnistuu. Tai sitten otat jonkun välineuleen, jossa vain suoraa oikeestaan, niin saa aivot lepoa. :)

      Poista
    3. Yöt aikas levottomia, kun hampaita tekee. Vaan kyllä se tästä...

      Poista
  2. VOi, miten ihania lankoja! Minäkin olen yrittänyt neuloa fisusukkia, mutta jäljessä laahataan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla laahaa kans pahasti jäljessä, jostain syystä ei nyt ota onkeen :)

      Poista

Kiitos kommentista. Kommentti julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
(Olen alkanut saada mainosspämmiä, joten jouduin ottamaan kommentin tarkastuksen käyttöön.)

Vihtaranta KAL - 1/14 Mökkitie