Taimihässäkät KAL 10/12 - Hajuherne

Hajuherne (Lathyrus odoratus) on myös sellainen, jota joka vuosi tulee kylvettyä. Ja todellakin, se tuoksuu tai haisee, miten sen nyt ottaa. Mutta minusta se siis tuoksuu hyvälle. Kun minä olin pieni tyttö ja minut kastettiin, oli maljakossa hajuherneitä. 
Koitin etsiä kuvaa hajuherneistäni, mutta olen sitä ilmeisesti harvemmin kuvannut, koska en heti sellaista löytänyt. Katsellaan sitten vain sukkaan kylvettyä hajuhernettä.
Onkohan sinulla nyt vaikeuksia päättää, minkä väristä hajuhernettä kylvät? Tästä Googlen kuvahakuun: KLIK.
M-koossa järjestellään silmukat uusiksi puikoille kerroksella 84.

Vieläkö jaksaisitte huomenna tälle ruukun laittaa? Ja kun ruukku on laitettu, saatte loppusukan ohjeen kerralla.

4 kommenttia:

  1. Tämä onkin minulle vähän vieraampi kasvi. :) Mutta herkkä on kukka, koitan josko vaaleanpunainen jämälanka riittäisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana muiden köynnöstävien joukossa. Tuohon ei paljon mene lankaa..

      Poista
  2. Minä tykkään hajuherneistä valtavasti! Kiva, että ne mahtuivat sukanvarteen. Omani taitavat olla hyvin raakoja, ne kun ovat vaalean vihreitä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Jospa ne siitä kukkimisen myötä tummuvat tai sitten ei :)

      Poista

Kiitos kommentista. Kommentti julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
(Olen alkanut saada mainosspämmiä, joten jouduin ottamaan kommentin tarkastuksen käyttöön.)

Vihtaranta KAL - 1/14 Mökkitie