Lankoja, lankoja, lisää lankoja

Minulla alkaa pian äitiysvapaa eli on paljon aikaa neuloa... tai sitten ei. No, joka tapauksessa olen täydentänyt lankavarastoani useammalla kilolla lankaa ja suunnitellut tulevia kudelmia.
Olen myös pitkään suunnitellut lankavarastoni järjestelemistä, minun on pakko saada samat laadut samoihin laatikoihin, en ole enää ollenkaan kartalla, mitä minulla on ja ei ole ja kerien etsimisessä menee hurjasti aikaa. Pitää samalla laittaa erilleen langat, jotka eivät ole pitkään aikaan puhutelleet minua ja myydä ne pois.
Alpaca brushed silk -langasta tulee jotain ihanaa minulle. Vaikka muistan kyllä, kuinka pirullista tätä oli neuloa 2-kertaisena palaponchoon.. silti pitää taas itseään kiduttaa ;)
Novitalta on ilmestynyt taas Alpaca-lankaa, pakkohan sitä oli heti tossut sutien käydä ostamassa ja tuntuu niin pehmoiselta käteen. Tästä tulee Pörrille sukat ja tumput tai sitten jotain muuta. Ostin myös tummansinistä ja valkoista.
Hommasin Villa Laurilasta ison kasan oikean suomalaisen lampaan oikeaa villalankaa. Sivumennen nämä tuoksahtelevat myös niin oikealle lampaalle, että miltei voi kuulla lampaan määkivän nurkissa. Paketoin ne pikapikaa tiiviiseen pakettiin odottamaan.Tarkoitus on tehdä näistä oikeita villasukkia, ei mitään höpönpöpön töppösiä. 
Vasemmalla olevat Walma-langat tarttuivat käteen äsken kauppareissulla. Kävelin erään pikkuliikkeen ohi ja oli pakko palata takaisin hypistelemään ja ostamaan pari muhkeaa 200 g kerää. Langat on tuotettu Pelson vankilassa ja näistä puuttuu oikean lampaan haju, vaikka oikeaa suomen määkijää ovatkin, värjäämätöntä karstalankaa. Isken näihin kiinni ehkä aika nopeasti...
Hoksasin eräänä päivänä, että Lankamaailmassa oli kaikki alpakkalangat tarjouksessa, joten pakkohan niitä oli tilata varastoon, kun halavalla sai.

3 kommenttia:

  1. Voi juu miten paljon lankaa! �� Ihania neulehetkiä sinulle. T. Tupsu p.s. Missä ilmoittele langoista, jotka aiot myydä pois?

    VastaaPoista
  2. Laitan joko Huutonettiin tai sitten Novitan Neulomoon myyntiin, laitan tähän viestin, kunhan saan valkattua lankoja ja tiedän ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Kommentti julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
(Olen alkanut saada mainosspämmiä, joten jouduin ottamaan kommentin tarkastuksen käyttöön.)